Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov

Cílem studie Kapacitní posouzení železniční tratě Praha hlavní nádraží – Praha-Smíchov (dále také Studie) je prověřit kapacitu dvoukolejné železniční tratě Praha hlavní nádraží (dále také Praha hl.n.) – Praha-Smíchov s využitím soudobých, moderních technických komponent a technologií. Z hlediska dopravní technologie se jedná především o techniku a technologie v oblasti zabezpečovací techniky. Studie…

20. června 2013 | Zastupitelstvo hl. m. Praha přijalo Usnesení č. 30/24 k návrhu na vydání celoměstsky významné změny I+II ÚP SÚ hl.m. Prahy – Z 2744/00 (Praha 2, Praha 4, Praha 5 – optimalizace traťového úseku Praha hl.m. – Praha Smíchov)

7. července 2014 | „Při rekonstrukci trati, která vznikla v 70. letech 19. století jako Pražská spojovací dráha, připadají v úvahu dvě varianty – buď SŽDC zkrátka vymění koleje, obnoví zabezpečovací zařízení či trakční vedení, anebo trať navíc rozšíří. Možná stavba třetí koleje by si vyžádala také stavbu nového železničního mostu vedle starého dvoukolejného, který…

Zpráva z diskuze ze dne 22. 2. 2023 (upravený fb příspěvek)

Včerejší setkání ve Winternitzově vile v bodech: Nad zásadní otázkou technického kolokvia, zda je most opravitelný, panuje jasná shoda. Je. Přesto výsledky neznáme, protože chybí odpověď na otázku o výhodnosti takové opravy. Profesor Brühwiler ve své přednášce nastínil nejen to, že je most opravitelný a nadále schopný sloužit svému účelu, viz…

Železniční most pod Vyšehradem – časová osa

21. února 2023 | přednáška k budoucnosti železničního mostu pod Vyšehradem a diskuze s Eugenem Brühwiler ze Švýcarského federálního technologického institutu v Lausanne 20. a 21. února 2023 | ministr Martin Kupka inicioval technické kolokvium k železničnímu mostu pod Vyšehradem (novymostvyton.cz/technicke-kolokvium) 19. února 2023 | přední čeští i zahraniční architekti publikují otevřený dopis (archiweb.cz) 10. února 2023 | spustil…